مرحبا بك في منتدى الشرق الأوسط للعلوم العسكرية

انضم إلينا الآن للوصول إلى جميع ميزاتنا. بمجرد التسجيل وتسجيل الدخول ، ستتمكن من إنشاء مواضيع ونشر الردود على المواضيع الحالية وإعطاء سمعة لزملائك الأعضاء والحصول على برنامج المراسلة الخاص بك وغير ذلك الكثير. إنها أيضًا سريعة ومجانية تمامًا ، فماذا تنتظر؟
  • يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

مشكلة جيلان قاسم و الصحفي Marker

IOM&IOT

عضو مميز
حدثت اليوم مشكلة كبيرة بين الصحفي سيف محمد (ماركر) و الدكتورة جيلان قاسم

بسبب اختلاف آراءهم في مسألة قناة القاهرة الإخبارية

بل وصل إلى وجود اتهامات من سيف الى جيلان بأنها من هي وكيف تعرف كل تلك الأخبار و أيضا تكلم بأنها تقول أخبار مغلوطة

مشكلة كبيرة حدثت للمتابعين خصوصا وانهم يتابعون الاثنين

لا أعلم سبب الهجوم من الطرفين

صانع

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag

Bright sky

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
جيلان قاسم بحب اسلوبها في الكتابة و تحليلاتها للاحداث رغم اختلافي معها في كثير من التحليلات خصوصا ان تحليلاتها عن عقلية اشتراكية ناصرية واضحة في تحليلاتها ، لكن سيف ده بصراحة و لا تحليل و لا فن الالقاء و لا اي حاجة خالص ، الحسنة الوحيدة الاستاذ اسامة الدليل

IOM&IOT

عضو مميز
تابع في صفحته في الكومنتات ...بعض المتابعين ايدوه و الاخر هاجمهم بشدة وفيه بعضهم اتعملوا بلوك .....حسب شهادتهم في جروب تليجرام عاملاه جيلان قاسم

Hunter

عضو مميز
المستوي
4
الرتب
4
Country flag
🔵 مساء الخير حبايبي
وجب التنبيه ان مفيش بيني و بين الاستاذ سيف محمود أي خلاف لا شخصي و لا غير شخصي
و مازلت بشدد علي انه انسان خلوق ومحترم جدا ومن الناس اللي انا ذكرتها لما قولت الشباب اللي بتتعب عشان توضح الحقيقة .. ومازلت بنصح الناس اللي حابة تسمع اخبار ايجابية تتابع قناة ماركر أنا نفسي subscriber فيها من فترة و كنت متابعة تغطيات مؤتمر المناخ منها و بتابع كل حلقات الفاضل الدكتور أسامة الدليل
و انا اصلا عرفت سيف من مدام اميرة صديقة بحبها جدا .. و اتفقنا اكون معاه في حلقة و اتفقنا تكون صوت عشان شغلي ... اعتقد انتوا عارفين كويس ان اكونتات الفيسبوك دلوقت جزء من مراجعات الشغل
و اتفقنا علي ميعاد يوم الخميس الساعة 4 ل 6 نسجل الحلقة عشان المونتاج وكده
و هو انشغل جدا و مكلمنيش و انا متكلمتش لأن الله أعلم بظروفه .. كلمني بعدها بفترة وقالي انه انشغل في شغل بيجهزه و هيرتب ميعاد تاني و انا قولت مفيش مشكلة طبعا
معرفش اختفيت فين و انا كنت دايما بكومنت علي اخباره الايجابية عن البلد و بيرد عليا و بيدخل معانا اصدقاء مشتركين
هل في خلاف بيني و بينه 👈🏻 اطلاقا
ازاي و انا ذاكراه بالاسم مع چون المصري و لؤي الخطيب و غيرهم
كل القصة انه بيتهمني اني بهاجم الاعلام المصري
و هنا السؤال هو انت شايف ان الاعلام المصري يستحق الاشادة اساسا .. و بهاجم المتحدة للاعلام
و ده محصلش
انا هاجمت القاهرة نيوز ومازلت عند رأي اداءها سئ جدااا و غير مشرفة بالمرة و مفيش فيها اي ميزة تنافسية حتي اقل من اكسترا بتاعت cbc
كلامي واضح وصريح
طب ايه اللي مزعله بقا .. هل لك فيها برنامج ولا عامل حسابك علي برنامج
بردو لو طلع دون المستوي الناس هتقول ومش هيعجبها
مش متضايقة من كلامه اللي بعتبره مجاملة لصديقه احمد الطاهري اللي انا شايفة انه معملش أي انجاز في القناة
كل اللي مضايقني هو موضوع اني بدعي الوطنية و بدس السم في العسل اتهام غير مقبول الحقيقة
التهديد بتاعه غير لائق و انأي بشخص في اخلاقه انه يستخدم الاساليب الابتزازية دي ... و لو مكلمتنيش انا هعمل و اخلي و المفروض اني اخاف بقا و اكلمه لا انا مش بخضع لابتزازات .. و اي تشهير هيتم بيا مجاملة لاي مخلوق مش هتقبله .. أي كلمة هيكون فيها اكاذيب عني او بناتي هتعتبر تشهير

الناس اللي من حقها تعرف انا مين عارفاني من تفاعلي معاهم
انا بقا فرد او منظمة كاملة ده ميخصش حد
اللي حابب يعرف اللي انا بكتبه مشرفني ووجوده علي دماغي .. اللي حابب ميعرفش بردو وجوده شرفني و معتقدش اني تعاملت مع حد الا بكل ود واحترام
لو باقي معايا 10 اشخاص بس انا هستمر معاهم احتراما ليهم
يوتيوب ايه اللي باخد منه بس ما الناس كلها متابعة اليوتيوبرز اللي حتي مبيغيروش الايفيهات بتاعتي .. وبردو انا مبلزمش حد يحترم مجهودي

انا قولتلكم امبارح ان انتقادي هيوصل للقاهرة نيوز نفسها ... والمفروض بقا اني اتربي عشان بنتقد السادة الالهة الفاشلين اعلاميا القائمين عليها
و كل ما يؤسفني ان حد ملوش علاقة اساسا بالموضوع يدخل نفسه في انتقادي و شخص انا بعزه و بحترمه وبشيد بيه زي سيف
و عموما انا لا بخاف من تهديدات و لا بخضع للابتزاز و انتوا جربتوني كتير .. كل واحد حر في تصرفاته مش انا اللي هفقد مصداقيتي و لا انا اللي هيتقال عني بفتعل حروب فارغة
انا اصلا مش هدخل الحوار ده كله
انا كتبت الكلام ده لما لقيت ناس بتسألني هو انتي في خلاف بينك و بين سيف محمود فاستغربت جدا و حبيت اوضح ان مفيش اي حاجة سيف من الناس اللي انا استفادت منها حقيقي

اضافة صغيرة
فيديوهات اليوتيوب بيعدها معايا صديق موجود معانا هنا بطريقة معينة وكنا بنعمل بروڤات فعلية و ان شاء الله قريب تكون جهزت .... و بردو صوت و شروحات معينة
خالص مودتي للجميع
#اللهو_الخفي

صانع

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !
مش عجبنى كلامها ولا طريقة الرد واضح أن الموضوع مش تمام.

حتى لو مش عاجبها القناة ملهاش انها تكلم عليها مدام لا صله لها بها وشغلها اللى بتعمله هو لتوعية وتعريف الناس بما يحدث من أحداث من الدولة بالتالى المفترض بتشتغل لتوعية واضافه لم لا يصل إليه التلفزيون.

لذلك أعتقد أنها كده أثبتت أنها غير سليمة النية وكان المقالات هى ستار.

IOM&IOT

عضو مميز
أنا والله مش عارف مين فيهم الصادق ومين عاوز الشهرة

IOM&IOT

عضو مميز

Golden Fingers

طاقم الإدارة
المستوي
1
الرتب
1
Country flag

Youssef

عضو مميز
المستوي
3
الرتب
3
Country flag

صانع

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
سيف محمود اقدم بكتير وكان بيعمل فيديوهات قليلة جدا وناس معينه واعتقد لايحتاج أنه يشتهر بهذا الشكل وعندنا ناس كتير فى اليوتيوب اشهر منه ولم يتكلم عنهم من أساسه وكان ينتقد بعض الآراء أو التلميحات عن معلومات لكن لم يصل لهذا الشكل من الردود من قبل مع اى احد

صانع

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
متفق معاك القناة لسه لم يحدث حدث يقال عنها انها مقصرة أو ضعيفة حتى فكرة مقارنتها بالقنوات الاخباريه المصرية الأخرى هم ليس ضد بعضهم هم كلهم لتوعية وإيصال المعلومة وليس مقارنه من هو احسن ومن هو أقل

الذين يشاهدون الموضوع الآن

أعلى أسفل