• يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

السعودية تمدد وديعة في البنك المركزي المصري بـ5 مليارات دولار

Osiris

عضو معروف
أنت مش واخد بالك لكن أنت بتمارس إسقاط من حياتك الشخصية علي بلد كبيرة جدا
إلا إذا كنت مصدق أنهم حاطين الودائع دي لأنك في محنة
أنا لو عددت لك كم بلاد المسلمين اللي في محنة و محدش معبرهم مش هنخلص

Youssef

عضو مميز
المستوي
3
الرتب
3
تركيا بتاخد فلووس من الخليج. باكستان بتاخد فلووس الغرب نفسو بيلخد فلووس احنا لما ناخد يبقى اسمو شحاتة؟ الدونية اكبر عدو لينا حاليا

Youssef

عضو مميز
المستوي
3
الرتب
3
@Moaz رغم انك عملت كام مشكلة نارية باراءك في بعض المواضيع بس انا احترمك لانك بتاخد و بترد و مش بتهرب محتاجين اراء نجمع فيها معظم كتل الشعب عندك المصري القومي المتشدد و المنضبط و عندك القومية العربية و عندك اللي في الاقتصاد اظن ده هدف المنتدى فشكرا ليك انك مبتهربش كتير

Egypt 2017

عضو معروف
ضد البلد؟؟؟

Egypt 2017

عضو معروف
لما الاقي التعليقات الي بيتكلم عن أن دي تسديد للسرقه الي حصلت من الفتح الإسلامي والي بيفكرنا بالتكيه والي بيتكلم عن ويقول خش بضهرك وغيره كتير من التعليقات السلبيه ومحدش بيتناقش في صلب الموضوع ولا ده اثره ايه على ووضعنا الاقتصادي بالايجاب او السلب
تخيل منتدى عربي جديد وداخل تتصفح وتستكشفه ولما تلاقي عينة التعليقات عن موضوع من الموضوعات بالشكل ده تفتكر هتفكر تكمل او ترجع للمنتدى تاني

OSORIS

جانبي الايسر قلبه الفؤاد..وبلادي لي قلبي اليمين
طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
كلها اراء ملك اصحابها وليست ملك المنتدى... سواء اعجبتك ام لم تعجبك فهذا ما يسمى بضريبة حرية التعبير عن الراي

اتفضل قول رايك الخاص بعيدا عن المنتدى وسياسته وتوجهاته

Egypt 2017

عضو معروف
محدش قال اننا دوله هامشيه بالعكس
اما الجزء الأول من ردك فالاسائه والشتيمه مفيش أسهل منها وانا مش هنزل للمستوى في النقاش لان ده مش اسلوبي ولا تربيتي

Egypt 2017

عضو معروف
ده اكيد طبعا
ولكن كلامي ده لاني كنت متأمل خير وقت ما قررنا كأعضاء ننقل لمنتدي خاص بينا يكون منصه بعيده عن قيود المنتدى الي كنا فيه والي كان بيمارس في حقنا كأعضاء مصريين تمييز وكبلد عموما من خلال بس الاخبار الموجهه ضد بلدنا
المفروض التمييز ضده نكون احنا اكتر ناس حاسين بيه
ولكن الي شايفه من فتره العكس تماما وكأننا عاملين المنتدى هنا كأنتقام من اي شئ او خبر وده واضح من ردود الأعضاء او حتى نقاشهم مع أي عضو عربي بيشترك معانا
للاسف بالطريقه دي هيفضل المنتدى بحالته كده وهنكلم نفسنا وفي الاخر هيتقفل زي الي سبقه

Egypt 2017

عضو معروف
زي ما تحب 🙂
اكيد طبعا زي ما احب 😊😊
انا بس مستغرب من الميكس الغريب الي عندك
داخل عليا تقولي اني ضد البلد وبعديها لسانك حصانك ثم احنا مش بنحجر على بعض

Moaz

عضو معروف
الكلام دا لما يكون علي مزاجكم بس معشر القومجية المغرر بيكم

SU35EG

عضو مميز
المستوي
2
الرتب
2

مرمبتاح

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
الكلام دا لما يكون علي مزاجكم بس معشر القومجية المغرر بيكم
عزيزي المغرر بيهم هم من يتبعون الخارج من جماعات وتنظيمات وولاءات غير مصريه جماعه الاخوان الانجليزيه والقوميه العربيه اللي جابها برده الإنجليز لمصر .. والسلفيين جواسيس السعوديه
اعتقد انك تقصدهم..
القوميين المصريين لا اعتقد انك تقصدهم .. مين هيدعمهم وليه مصلحه الخليج؟
ولا امريكا؟ ولا روسيا؟
ولا ايران؟
ده حتي مافيش قناه تليفزيونه واحده ناطقه باسمهم ولا موقع محترم في الوقت وجود عشرات القنوات والمواقع ودور النشر بكل أفكار الجماعات الوظيفية للخارج كفتوات الإخوان وغيرهم ...
القوميين المصريين ماعندهمش الا بلدهم لأنهم مالهمش غيرها ولا ليهم لانها مش حفنه تراب كما قال عاكف وسيد قطب

Moaz

عضو معروف
انت عارف مين اللي جاب القومية العربية وهو من الضباط الاحرار ولو نسيت الوحدة مع سوريا افكرك 😉

JOKer 88

اذا نبح خلفك 100كلب فاعلم انك ذئب(العوده)
الحلول
1
المستوي
10
الرتب
10
الموقع الالكتروني
twitter.com
هو حد ناقش واحنا ردينا عليه باسلوب وحش
وبعدين بنشحت دي تتقال لما نطلب منهم
انما دي ودائع وهيخدوها تاني
امال الودايع الي القرد أخذها منهم دي ايه بالضبط يبقي بيشحت ولا تسميها ايه
خليك في حالك واتكلم عن الدوله المصريه بأدب

مرمبتاح

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
طبعا عبدالناصر كان كارثه علي مصر بس اللي دخلها كفكر هم الإنجليز لاخداث استقطاب داخل المجتمع عن طريق الشوام زي ساطع الحصري وميشيل عفلق كتنظير و زي جورجي ذيدان و و
بتاع جريده الهلال وبشاره تقلا الاهرام..
واسسوا اي الانحليز الجامعه ةللعربيه عام ١٩٤٥
عبدالناصر ضحك عليه العرب خاصه الشوام وكان شخص متصابي ومراهق سياسيا رغم حسن نيته وورطنا في حروب وصراعات دمرت الاقتصاد .. ماحدش بيمدح فيه أو ينقده. هو ليه ايجابيات كبري زي طرد الاجانب من مصر ونزع جنسياتهم وسلبيات والحروب وتدمير العقل والشخصية المصريه ..
فيه موضوع هنا اسمه يعني ايه قوميه مصريه ياريت تتصفحه..
وعامه دون روح عداءيه احنا بنتبادل رؤي ومعلومات مش في صراع
رأيك ورايي اي حد نسبي مش محتاج حد يتعصب بيه ..مافيش الا الدقون واليسار المتعصبيين لرأيهم لكونهم عقول ابدلوجيه مؤدلجه ينطلقون من احساس امتلاكهم الحقيقه المطلقه وده احساس وهمي وزاءف ..

الذين يشاهدون الموضوع الآن